Support
Åpningstider Man–fre  08–16
SALG
Har du spørsmål om pris eller
ønsker et pristilbud?
 
67 06 23 00
SUPPORT & REKLAMASJON
Har du spørsmål eller andre henvendelser?
 
67 06 23 00
ADRESSE
Besøksadresse:
Brennaveien 20B, 1481 Hagan
 
Postadresse:
Postboks 123
1483 Hagan
 
Vanlige spørsmål

Våre teamshopper er åpne gjennom en kortere periode som er avtalt med din bedrift eller klubb. Det gjør det mulig for oss å samle inn bestillinger og sende dem til produksjon.

 

Du vil ikke komme inn i teamshoppen når den er stengt. Du bør sjekke med ansvarlige i din bedrift/klubb om det finnes planer om ytterligere åpning på et senere tidspunkt.

Vi har fire typer av betaling fra Klarna:

 

Faktura, delbetaling eller kortbetaling. Faktura er innstilt som standard, da betaler du først etter at du har mottatt varene dine.

 

For bedrifter har vi egen betalingsløsning hvor man må angi organisasjonsnummer.

Det kommer automatisk å bli opprettet en brukerkonto i vårt system om du ikke allerede er kunde. Dette vil skje i betalingsvinduet.

 

 

Du kan hente kopi av faktura ved å logge inn på www.klarna.no.

 

Her må du skrive inn mailadressen du benyttet når du handlet hos oss.

Du vil deretter motta en mail med en lenke til dine fakturaer. Alternativt kan ditt personnummer eller fakturanummer angis.

 

Du har også mulighet for å utsette betalingsfristen på faktura.

 

Om varene levereres via sportbutikk eller på annen leveringsadresse vil det stå på ordrebekreftelsen.

Siden det ikke er angrefrist eller mulighet for å bytte varer, er det svært viktig at du sjekker måltabellene for hvert produkt og leser anvisningene i guiden.

 

Guidene ligger synlig under alle produkter.

 

For mest mulig riktige mål anbefaler vi at du får hjelp til måltaking.

Om du har flyttet og din adresse ikke stemmer med adressen i Folkeregisteret blir du automatisk nektet betaling mot faktura.

 

Klarna aksepterer kreditt til et visst nivå. Klarna gjør kredittsjekk i sin egen database med kundehistorikk. Du vil få opp andre alternativ for betaling.

 

Problemer med betaling rettes til Klarna Support siden de håndterer alle transaksjoner for oss.

Generelt vil det være levering 5 - 6 uker etter at Teamshoppen har stengt. Stengetid vil stå på din ordrebekreftelse sammen med Prosjektnavn og Teamshoppens navn. Normalt vil varene leveres rett hjem til deg med Posten, det avhenger av avtalen din klubb eller bedrift har med oss.

 

Skal varene leveres ut via sportsbutikk eller annet utleveringssted vil dette også stå påført ordrebekreftelsen.

 

Det vil bli sendt ut melding på sms eller epost fra Posten.no  når varene er på vei til deg.

 

Ved henting i butikk eller annet utleveringssted vil du motta melding om henting så fort varene er på vei.

Normalt leveres lagerførte produkter innen 2 uker, men kan ta noe lengre tid i høysesong. Om noen av varene du har bestilt ikke finnes på lager gir vi beskjed om dette, samt beregner leveringstid. (Med forbehold om sluttsolgte produkter.) Restnoterte varer leveres fraktfritt i etterkant.

 

Det vil ble sendt sms eller epost med pakkesporing fra Posten.no når varene er på vei.

Det er ikke mulig å bytte spesialprodusert kolleksjon. Kolleksjonen til din bedrift/klubb blir produsert i henhold til hver enkelt ordre og det finnes ikke lager på disse varene. De fleste får solgt klærne videre internt i sin bedrift/klubb.

Du kan bytte standardvarer uten profilering dersom det finnes på lager. Lageret er begrenset og forhåndsavtalt med kunden. Du kan ikke angre kjøpet.

Kjøp i vår standard nettbutikk som privatperson gir vanlige forbrukerrettigheter med bytte/angrerett.

Dersom du ikke fikk hentet pakken før denne gikk i retur, vil den sendes på nytt etter avtale med deg. Du vil få et gebyr på kr. 150,- i oppkrav som skal dekke ekstra fraktomkostninger.

Selger: Original Teamwear AS, Postboks 123, 1483 Skytta, Tlf. 67 06 23 00, E-post: support@original.no

Kunde: Bedrift, Klubb eller Organisasjon, som har avtalt nettbutikk med Selgeren.

Bestiller: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen og som er ansatt eller medlem hos Kunden.

Avtaleprodukter: Sportsbekledning fra Kalas, Swix eller Bavac med Kundens design / profil eller kjøp av varer fra et lukket, tidsbegrenset lager.Selger gjør oppmerksom på at denne nettbutikk handel er i henhold til avtale med Kunden, og således er å regne som B2B (Bedriftshandel / Klubbhandel) uten vanlig angrerett.  

 

Det er forstått at Kunden har informert Bestiller at handel gjennom denne nettbutikken er B2B (Bedriftshandel / Klubbhandel) og ikke et vanlig forbrukerkjøp. Er Bestiller i tvil om forholdet bør han avklare dette med Kunden.

B2B Bedriftshandel / Klubbhandel:
Avtalen mellom Kunden og Selger går ut på at Bestiller gis anledning til å bestille Avtaleprodukter. Nettbutikken er åpen i en fastsatt periode avtalt med Kunden, og dette er normalt 14 dager. Det er viktig at Kunden informerer Bestillere om denne periodens sluttdato for å påse at alle bestillinger blir plassert innenfor tidsrammen.

Etterbestilling utenfor Nettbutikk vil bli en separat tilleggsordre som ikke kan pakkes individuelt og som Kunden må være ansvarlig for betaling, og fordeling av produktene ved leveranse.

 

Nettbutikken for avtaleprodukter er kun tilgjengelig gjennom pålogging med godkjent brukernavn og passord innen bestemte tidspunkter. Dette tildeles Bestiller av Kunden.

Bindende bestilling / Endring av bestilling:

Bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vår nettbutikk og når Nettbutikken stenges.
Når bestillingen er fullført vil det automatisk sendes en ordrebekreftelse til Bestiller. Ordrebekreftelsen må leses nøye gjennom for å kontrollere at denne er i overensstemmelse med bestillingen.

Endring / Annullering av bestilling:

Ønsker Bestiller å legge til, eller fjerne Produkter, må eksisterende ordre slettes og ny bestilling må legges inn. Ordren kan annulleres så lenge Nettbutikken er åpen. All endring må skje skriftlig via e-post til support@original.no
 
Størrelser:
Det er svært viktig å bruke den størrelsesguiden i Nettbutikken som ligger ved siden av det produktet som skal bestilles. OBS! Det er forskjellige størrelsesguider til forskjellige produkter. Avtaleprodukter er ikke lagervarer og kan ikke byttes eller returneres. Avtaleroduktene blir produsert etter bestilling med Kundens design / profil og i de størrelser som legges inn. Bytting, eventuelt videresalg må skje internt hos Kunden. Ved spørsmål om størrelser ta kontakt med support@original.no før bestilling.


Angrerett/bytterett:

Det er ingen angre- eller bytterett på Avtaleprodukter i henhold til denne avtalen.
Tilvirkningsvarer som er produsert til ordre ut fra Kundens spesifikasjoner kan ikke returneres Jf. angrerettslovens § 16. Bytting må skje internt hos Kunden.
Standardvarer som er tilgjengelig i Kundens Nettbutikk kan byttes, men det er ingen angrerett da dette fremdeles er å anse som B2B handel.

Priser:
Pris på avtaleprodukter er gitt i henhold til avtale med Kunden og vises i Nettbutikken. Alle priser er oppgitt i norske kroner, inkl. gjeldende mva.

Levering:
Levering av Avtaleprodukter er kun til Norge unntatt Svalbard, ved mindre annet er avtalt. Leveringstiden avhenger av hvor lenge Kunden har avtalt at Nettbutikken skal være åpen. Som regel vil dette være 14 dager. Etter dette går alle bestillingene samlet til fabrikken. Produksjonstiden vil være fra 4 til 6 uker avhengig av høy-/lavsesong. Varene blir individuelt pakket iht. ordre og sendes med posten hjem til den adresse Bestiller har oppgitt i bestillingen hvis dette er avtalt. Delleveranser kan forekomme.

Frakttid kommer i tillegg til produksjonstid og vil variere fra 7 – 12 dager, avhengig av hvor i landet pakken skal sendes. Det kan avtales alternative leveringsformer. Ekspresslevering etter avtale mot tillegg i fraktkost. Har Bestiller oppgitt mobiltelefonnummer vil det sendes en SMS når pakken er klar for henting på lokal Postkontor / Post i butikk.

 

Frakt:
Alle bestillinger belastes med frakt og ekspedisjon kr 150,- , uansett størrelse og vekt, når pakken sendes direkte til Bestillers adresse. Frakt til Kunden belastes etter gjeldende satser.  Ved ekspresslevering tilkommer avtalt ekspressgebyr.

 

Uavhentet sending:
Når avtalen tilsier sending til privatadresse, må disse hentes innen 14 dager på lokalt Postkontor / Post i butikk. Posten vil returnere uavhentede pakker til Selger. Bestiller vil, i dette tilfellet,  bli belastet for returporto samt ny porto for utsendelse. Bestiller vil i slike tilfeller bli tilleggs fakturert for minimum kr 150,-.  Vær spesielt oppmerksom på dette i ferietiden.

 

Produksjon:
Produksjonen av vår sportsbekledning foregår i Tábor, Tsjekkia. Høyt kvalifiserte fagfolk sørger for at ethvert plagg med Kalas og Swix-logo holder det de lover og tilfredsstiller alle kravene til en aktiv utøver.

 

Garanti/Reklamasjon:
Det gis 2 års garanti på produksjonsfeil.
Hvis det oppdages en feil eller mangel må Bestiller innen rimelig tid etter at det er oppdaget, eller man burde oppdaget det, sende skriftlig melding med ordrereferanse til support@original.no om at det påberopes reklamasjon. Det kan forekomme fargeavvik på +/- 5 % på grunn av forskjellige kvaliteter og egenskaper på stoffene som benyttes.

 

Betaling:
Kunden gir Selger anledning til å motta individuelle ordrer og betalinger direkte fra Bestiller via Nettbutikken. Betaling skjer ved kredittkort eller Klarna faktura. Ved direkte fakturering til Kunden er betalingsbetingelsene 15 dager netto.

 

Force majeure:
Krig, naturkatastrofer, terrorhandlinger, streik/arbeidskonflikter, politiske avgjørelser, uteblitte leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter samt lignende situasjoner utenfor Selgerens kontroll som ikke med rimelighet kunne forutse eller overvinne eller unngå følgene av, og som påvirker inngåtte avtaler, skal utgjøre grunn til at Selger løses fra denne avtalen.

 

Kontaktopplysninger:
Original Teamwear AS
Postboks 123
1483 Hagan
Tlf. 67 06 23 00

Siden det ikke er angrefrist eller mulighet for å bytte varer, er det svært viktig at du sjekker måltabellene for hvert produkt og leser anvisningene i guiden.

 

Guidene ligger synlig under alle produkter.

 

For mest mulig riktige mål anbefaler vi at du får hjelp til måltaking.

Våre plagg er laget av det ypperste av teknisk materialer på markedet. Alle våre plagg har tydelig vaskelapp innsydd i plagget. Følg derfor våre anvisninger for  vask og vedlikehold nøye, så du kan ha glede av tøyet ditt lenge.

 

Vask av treningsklær:
Lukk alle borre- og glidelåser og vreng plagget før vask. Plagget skal vaskes på lav temperatur, max 40’C. Bruk kun flytende vaskemiddel uten blekemiddel. Det må ikke benyttes tørketrommel eller skyllemiddel/tøymykner, fordi det ødelegger elastisiteten og plaggets tekniske egenskaper. Heng tøyet opp til lufttørking og unngå direkte sollys.

Vedlikehold:
Bruk av ryggsekk, væskebelte, borrelåser eller annet som gnisser direkte mot plagget kan skape friksjonsskader og ødelegge plaggets utseende og funksjon.

Vask og behandling av ull-produkter:
Alle Ulvang og Swix produktene av ull kan maskinvaskes på ullprogram 40*C og de fleste kan tørkes i tørketrommel på lav varme. Dette er spesifisert på vasketagg i plagget.
Vanlig vaskepulver er alkalisk og inneholder enzymer. og vil derfor skade fibrenee i alle ullplagg. Det anbefales derfor å benytte Milo.

Dunjakker:
Sjekk vaskelapp i plagget nøye!

Du finner oversikt over alle pads vi tilbyr i Kalas Sportswears sykkelbekledning under produktfanen "Sykkel".

All vår teambekledning produseres av tekstiler og materialer av høy kvalitet fra anerkjente leverandører.

 

Du finner link til materialer nederst på sidene våre.

Du finner vår ferske katalog for Swix Teamwear som nedlastbar Pdf-fil her.

Hvis det oppdages en feil eller mangel må Bestiller innen rimelig tid etter at det er oppdaget, eller man burde oppdaget det, sende skriftlig melding med ordrereferanse til support@original.no om at det påberopes reklamasjon. Det kan forekomme fargeavvik på +/- 5 % på grunn av forskjellige kvaliteter og egenskaper på stoffene som benyttes.

 

For at vi skal kunne vurdere din reklamasjon trenger vi dokumentasjon i form av bilder.

Bildene av produktet det reklameres på må vise:

 

1. Tydelig hva reklamasjonen dreier seg om. Dårlig søm, glidelås, farge/trykk etc.

 

2. Baksiden av (hvit) vaske-lapp inne i plagget. På denne skal det stå et produksjonsnummer – eks. 16-00349/10

 

Dersom det ikke er mulig å lese dette, eller om vaske-lappen har blitt helt «blank», må vi ha en referanse til ordren det gjelder. Dette er enten klubbens eller bedriftens felles ordre – eller egen web-shop ordre med ordrenummer.

 

Bildene sendes til support@original.no

 

Om reklamasjonen godkjennes vil plagget produseres på nytt og sendes rett hjem til deg.

Ved tvils-tilfeller må vi ha plagget inn til kontroll. I slike tilfeller vil du motta en retur-lapp for kostnadsfri retur av varen.